Vervolg op mijn mislukte reis...US your not welcom - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Nicole Bruijn - WaarBenJij.nu Vervolg op mijn mislukte reis...US your not welcom - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Nicole Bruijn - WaarBenJij.nu

Vervolg op mijn mislukte reis...US your not welcom

Door: nicoledebruijn

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 September 2010 | Nederland, Rosmalen

Wat de eerste keer is, moet de eerste keer blijven.

Gisteren, 1 september bij het Consulaat in Amsterdam geweest.

Dat gaat als volgt.
Je loopt van Centraal naar het Museumplein.
Dan zie je daar aan de rechterkant het Consulaat, met van die hoge stijlen.
Dan bel je aan, en vertel je waar je voor komt.
wat hun belangrijker vinden, is of je electrische apparaten bij hebt.
One thing, don't bring your phone with you.
Of geef hem aan aan je beste vriend.
Want dat levert nog een kwartiertje wachttijd.

Als je de eerste poort door bent,
Dan Kun je mobiel inleveren en wordt je gefouilleerd.
met een elek. apparaatje.
Dan mag je melden om je paspoort te laten zien.

En dan ben je pas binnen.
Dan moet je wachten om eerst je spullen in te leveren,
Je visaformulier, je paspoort, bankzaken, brieven van school/werk etc..
Dan krijg je een nummer mee, en wachten maar.
En dan ben je postzegels vergeten, (omdat je voor de tweede keer denkt dat je eerst krijgt te horen of je wel een visum krijgt voordat je een envelop nodig hebt)

Dus dan ga je naar buiten, naar de dichtsbijzijnde Appie, stamps kopen en voila.
Project begint weer overnieuw.

Dan is je nummertje geweest, dus dan kun je bij het eerste loket zijn. Dan vraagje netjes omdat je bent afgewezen, of je wel een visum krijgt.
Gaan ze zeggen, je moet eerst betalen, en aan het einde kunnen we pas zeggen of je een visum krijgt.

Dan mag je zo'n 2 uur wachten, als je geluk hebt zoals mij 2,5 uur.

En dan moet je ze uiterst kunnen verstaan, wanneer ze je naam roepen, omdat ze tegen een glas spreken. Bang om aangeraakt te worden?

Dan krijg je een gesprek.
En omdat ik geen terugticket had geboekt
mijn bankgegevens niet bij had.
en had gezegd dat ik zou meehelpen.
wat gek, dat je meehelpt?
Mag ik komende tijd niet naar Amerika.
Oftewel ik ben nog steeds een crimineel.

Nu mag ik op zoek naar een nieuwe baan of studie,
om te gaan bewijzen dat ik echt zeker nietttttttt
daar wil blijven of gaan werken.
Of ik dat nog wil.

Maar ja op zoek naar een nieuwe visie,


Heb ik toch een paar dingen geleerd,
Eerlijkheid loont niet. Maar is alleen de waarheid.
Boek altijd een terugvlucht.
Dromen, moet je snachts doen.
En step 2, houdt altijd een plan op voorraad,
want soms gaan plannen niet altijd door.

Zo mocht je naar Amerika gaan.
zorg dat je ook weer terug komt....
En steek daar voor mij een kaarsje op zodat ik weer terug kan.

Maarjah, verder is amsterdam best een leuke stad...

  • 02 September 2010 - 17:23

    Nick:

    Nicooltje Nicooltje :(

    Die uitdrukking; 'Dromen, moet je snachts doen' vond ik wel bijpassend!

    Achhh ik ben ook 9 Maanden Koos studie-loos, kunnen we samen de hort op!!!

    Ciaokes

  • 03 September 2010 - 07:55

    Stephanie:

    Heey Meid,

    Wat erg allemaal zeg.
    Moet je zien wat je met eerlijkheid krijgt. Niet normaal.

    Liefs
    Stephanie

  • 14 September 2010 - 17:28

    Nicole:

    maar ja gelukkig

    heb ik een mooie fotoalbum in men koffer gevonden,
    desondanks ben ik weer terug gekeerd bij men allerliefste vrienden :p

    tnx vrienden.. :P
    And we will have a lot of fun...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Landen bezocht: Europa Duitsland, Oostenrijk, België, Luxemburg, Spanje, Italië, Zwitserland, Frankrijk. Engeland, Polen. (Vaticaanstad) Azië China, abu Dhabi, Afrika Egypte Oeganda, Zuid-Afrika Kenia (Nairobi) Mozambique Namibië, Zambia Zimbabwe Lesotho Swaziland Australië Sydney Melbourne Noord-Amerika onofficieel Phyladelphia 1 nacht doorgebracht Zuid-Amerika Brazilië > Rio de Janeiro etc 2016 > Polen Krakau Nog te doen: Cuba Amerika Oeganda Scandinavië India + Sri Lanka en nog een wereldreis...

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6339

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 04 Februari 2016

Zuid Afrika 10 jan t/m 4 feb 2016

10 Januari 2016 - 03 Februari 2015

Zuid Afrika

15 Oktober 2013 - 30 Oktober 2013

China rondreis met Marian

13 Juli 2013 - 31 Juli 2013

WJD Rio the Janeiro

26 December 2012 - 06 Januari 2013

Bruiloft in Uganda

12 Augustus 2010 - 14 Augustus 2010

The first time to America

06 Juli 2008 - 30 Juli 2008

WJD Sydney

29 Juni 2007 - 24 Juli 2007

Uganda

Landen bezocht: